Amer Sports ostaa johtavan baseball- ja softball-suojavarustebrändi EvoShieldin

27.10.2016 klo 15.00

Amer Sports ostaa johtavan baseball- ja softball-suojavarustebrändi EvoShieldin

Amer Sports ostaa EvoShield-brändin EvoShield, LLC. -yhtiöltä. Osto tukee Amer Sportsin kasvustrategiaa, jossa yhtiön tavoitteena on nopeampi kasvu erityisesti Yhdysvalloissa. EvoShield on johtava yhdysvaltalainen baseball- ja softball-pelaajien ja -joukkueiden suojavarustebrändi sekä Major League Baseball -sarjan virallinen suojavaruste. EvoShieldin vuosittainen liikevaihto on noin 10 miljoonaa euroa.

Liiketoimintakauppa pitää sisällään EvoShield-brändin, kaikki EvoShield-brändätyt tuotteet sekä immateriaali- ja jakeluoikeudet. EvoShield integroidaan Amer Sportsin Pallopelit-liiketoimintasegmenttiin, joka sisältää jo johtavat baseball- ja softball-brändit Wilson, Louisville Slugger, DeMarini ja ATEC.

Kaupalla ei ole merkittävää vaikutusta Amer Sportsin vuoden 2016 taloudelliseen tulokseen ja sillä on positiivinen vaikutus Amer Sportsin liikevoittomarginaaliin vuodesta 2017 alkaen.

Lisätietoja: www.wilson.com, www.evoshield.com.

Päivi Antola