Amer Sports vahvistaa saaneensa kiinnostuksenosoituksen konsortiolta, johon kuuluu ANTA Sports Products

11.9.2018 klo 10.53

Amer Sports Oyj viittaa viime aikaiseen mediaspekulaatioon ja vahvistaa saaneensa sitomattoman, alustavan kiinnostuksenosoituksen (“Kiinnostuksenosoitus”) Amer Sportsin koko osakekannan hankkimisesta käteisvastikkeella konsortiolta, johon kuuluvat ANTA Sports Products Limited (“ANTA”) ja aasialainen yksityinen pääomasijoitusyhtiö FountainVest Partners (“FountainVest”) (“Konsortio”).

Konsortio on todennut, että käteisostotarjouksen tekeminen Kiinnostuksenosoituksen perusteella on ehdollinen useille ehdoille, mukaan lukien ns. due diligence -tarkastuksen tekeminen, ANTAn hallituksen  ja FountainVestin investointikomitean hyväksyntä, rahoituksen saatavilla olo identifioiduista rahoituslähteistä ja Amer Sportsin hallituksen suosituksen saaminen. Tällaisen mahdollisen käteisostotarjouksen toteuttaminen olisi puolestaan ehdollinen lisäehdoille, mukaan lukien hyväksyminen sellaisten osakkeenomistajien toimesta, jotka omistavat vähintään 90 prosenttia Amer Sportsin osakkeista, ja kaikkien tarvittavien viranomaishyväksyntöjen saaminen.

Amer Sports ei tällä hetkellä käy neuvotteluja Konsortion kanssa eikä ole tehnyt päätöksiä Kiinnostuksenosoituksen johdosta.

Amer Sports julkistaa lisätietoja asianmukaisena hetkenä, jos transaktiota koskeva sopimus saavutetaan Konsortion kanssa tai jos mahdolliset keskustelut lopetetaan tai hylätään.

Kaisa Rotkirch, General Counsel, Legal Affairs, puh. 020 712 2531

Samppa Seppälä, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja

Amer Sports (www.amersports.com) on urheilualan yhtiö, jonka kansainvälisesti tunnettuja tuotemerkkejä ovat Salomon, Arc’teryx, Peak Performance, Atomic, Mavic, Suunto, Wilson ja Precor. Amer Sports tarjoaa teknisesti edistyksellisiä urheiluvälineitä, jalkineita ja asusteita, jotka parantavat urheilusuoritusta ja lisäävät urheilusta ja ulkoilusta saatavaa nautintoa. Yrityksen toimintaa tasapainottavat monipuolinen laji- ja tuotevalikoima sekä läsnäolo kaikilla tärkeillä markkinoilla. Amer Sportsin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä (AMEAS).