Amer Sportsin vastaus mediaspekulaatioon

11.10.2018 klo 13.30

Amer Sportsin vastaus mediaspekulaatioon

Vastauksena mediaspekulaatioon Amer Sports Oyj vahvisti 11.9.2018, että se on saanut sitomattoman, alustavan kiinnostuksenosoituksen (“Kiinnostuksenosoitus”) Amer Sportsin koko osakekannan hankkimisesta konsortiolta, johon kuuluvat ANTA Sports Products Limited ja aasialainen yksityinen pääomasijoitusyhtiö FountainVest Partners (“Konsortio”). Amer Sports vahvisti lisäksi, että Kiinnostuksenosoituksen mukaan Amer Sportsin osakkeenomistajat olisivat oikeutettuja saamaan 40,00 euron käteisvastikkeen osakkeelta kaikista Amer Sportsin osakkeistaan.

Liittyen viimeaikaiseen uuteen mediaspekulaatioon Amer Sports vahvistaa Nasdaq Helsinki Oy:n pyynnöstä, että Amer Sportsin ja Konsortion sekä niiden neuvonantajien välillä on ollut tiettyjä keskusteluja, joiden tarkoituksena on ollut varmistaa, onko olemassa edellytyksiä mahdollista hallituksen suosittelemaa transaktiota edesauttavan muodollisemman prosessin aloittamiselle.

Amer Sportsin osakkeenomistajia muistutetaan siitä, että Kiinnostuksenosoituksen toteuttaminen on edelleen ehdollinen useille ennakkoehdoille, mukaan lukien muun muassa ANTAn hallituksen  ja FountainVestin investointikomitean hyväksyntä, Konsortion due diligence -tarkastuksen saattaminen päätökseen sitä tyydyttävällä tavalla, rahoituksen saatavilla olo identifioiduista rahoituslähteistä ja Amer Sportsin hallituksen suosituksen saaminen. Ostotarjouksen toteuttaminen Konsortion toimesta olisi puolestaan ehdollinen lisäehdoille, mukaan lukien hyväksyminen sellaisten osakkeenomistajien toimesta, jotka omistavat vähintään 90 prosenttia Amer Sportsin osakkeista, ja kaikkien tarvittavien viranomaishyväksyntöjen saaminen.

Amer Sports julkistaa lisätietoja asianmukaisena ajankohtana.

Kaisa Rotkirch, General Counsel, Legal Affairs, puh. 020 712 2531

Samppa Seppälä, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja

Amer Sports (www.amersports.com) on urheilualan yhtiö, jonka kansainvälisesti tunnettuja tuotemerkkejä ovat Salomon, Arc’teryx, Peak Performance, Atomic, Mavic, Suunto, Wilson ja Precor. Amer Sports tarjoaa teknisesti edistyksellisiä urheiluvälineitä, jalkineita ja asusteita, jotka parantavat urheilusuoritusta ja lisäävät urheilusta ja ulkoilusta saatavaa nautintoa. Yrityksen toimintaa tasapainottavat monipuolinen laji- ja tuotevalikoima sekä läsnäolo kaikilla tärkeillä markkinoilla. Amer Sportsin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä (AMEAS).