Amer Sports aloittaa omien osakkeiden oston

25.4.2013 klo 13.40
Amer Sports Oyj:n hallitus on tänään päättänyt käyttää 7.3.2013 pidetyn yhtiökokouksen antamaa valtuutusta hankkia Amer Sportsin omia osakkeita. Osakkeita hankitaan yhtiön vuosien 2013-2015 osakepohjaisten kannustinjärjestelmien toteuttamiseksi. Osakkeiden hankinta NASDAQ OMX Helsingissä käynnistyy aikaisintaan 29.4.2013 ja päättyy viimeistään 31.12.2013. Hankittava määrä on korkeintaan yksi (1) miljoona osaketta.
Omat osakkeet hankitaan muutoin kuin osakkeenomistajien omistamien osakkeiden suhteessa yhtiön vapaalla omalla pääomalla osakkeiden hankintahetken markkinahintaan NASDAQ OMX Helsingin Pörssin järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä. Osakkeet hankitaan ja maksetaan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n ja Euroclear Finland Oy:n sääntöjen mukaisesti.
Jussi Siitonen, CFO, puh. (09) 7257 8212
Amer Sports (www.amersports.com) on urheilualan yhtiö, jonka kansainvälisesti tunnettuja tuotemerkkejä ovat Salomon, Wilson, Atomic, Arc’teryx, Mavic, Suunto ja Precor. Amer Sports tarjoaa teknisesti edistyksellisiä urheiluvälineitä, jalkineita ja asusteita, jotka parantavat urheilusuoritusta ja lisäävät urheilusta ja ulkoilusta saatavaa nautintoa. Yrityksen toimintaa tasapainottavat monipuolinen laji- ja tuotevalikoima sekä läsnäolo kaikilla tärkeillä markkinoilla. Amer Sportsin osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.